Rockefella är ett svenskt klädmärke för barn som jag har haft förmånen att få arbeta med. Vi har sedan en tid arbetat med Facebook som en kanal att låta Rockefellas kunder dela med sig av bilder och filmer på deras barn i Rockefella-kläder. Det visade sig snabbt att det var en populär funktion. Rockefellas Facebook-sida, Rockefellla Showroom, har redan över tusen följare.

Jag ville ta det ett steg längre och erbjuda Rockefellas kunder ett extremt enkelt sätt att dela med sig av sina bilder direkt på företagets webbplats, rockefella.se. Lösningen blev att använda den populära fototjänsten Instagram. Allt kunden behöver göra är att tagga en bild med #MyRockefella när den ladda upp via mobilen till Instagram. Bilden kommer då att direkt visas på rockefella.se.

Så här kan det se ut:

bagge-myrockefella

Den lilla bilden till höger har laddats upp via Instagram-appen och visar Laila Bagge Wahlgren efter en shoppingrunda i rockefellas butik. Kunderna älskar att dela med sig och bättre användargenererad marknadsföring är svårt att tänka sig.

Tags:

No responses yet

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *